Høstdugnad 17. september kl 18.00
Det er behov for å legge på mer bark i buskfeltene og noe luking av særlig hissig ugress. Styret vil arrangere en høstdugnad og håper mange sameiere stiller opp for å ta et tak. Fremmøte ved garasjen.

Grøntkomite
Nestleder i styret Ove-Henning Morthen har ansvaret for oppfølging av uteområdene, og ønsker å etablere en grøntkomite som han vil lede av sameiere som savner hagearbeide og har lyst til å bidra. Meld ifra til ham (9599 9201).

Lekkasjene i garasjen
Selvaag har nå utarbeidet 2 forslag til utbedring. Disse vil i nærmeste fremtid bli diskutert med styret. Vi kommer tilbake med mer informasjon i neste info-skriv.

Parkering og kjøring i garasjen
Noen sameiere parkerer bilene sine ute på området. I følge sameiets parkeringsregler skal sameiere utelukkende benytte disse plassene til av – og pålessing og korte stopp. Disse plassene er til sameiets gjester. Nye parkeringslapper vil bli utdelt.
Noen kjører altfor fort i garasjen og er til fare for andre:


Kjør med gangfart i garasjen!

Uteområdene og lekeområder
Arbeidet med oppgradering av uteområdet langs Klaus Torgårdsvei fra garasjen og nordover vil igangsettes i nærmeste fremtid. Vi oppfordrer sameiere med barn og barnebarn til å ta i et tak og luke i sandkasser og holde orden på barnas leker.

Aktivitet på nabotomten
Mange sameiere klager over støyende aktivitet på nabotomten om natten, fra traktorer til asfalteringsmaskiner til grusopplag. Styret har tidligere klaget til Oslo kommune, Etat for byutvikling som er ansvarlig for utleie av kommunens tomter. De er ikke mottakelige for protester. Dette er ikke noe styret på nåværende tidspunkt kan prioritere, så vi oppfordrer dere som bor her til å klage og eventuelt skrive innlegg i avisen, kontakte politiet etc.

Reparasjon av gjerdene
Som en del sameiere har observert er det skader i gjerdene ved nr 8 og nr 6. Det ser ut til at parkerte biler eller biler som snur av og til kjører inn i disse uten å melde fra om skadene. Reparasjon er bestilt. Også skadene ved trafostasjoen vil bli reparert. Canal Digital betaler dette.

Heisene
Det har vært lite trøbbel med heisene våren og sommeren 2008. Sameiet har hatt stor glede av samarbeidet med Heiskonsulenten AS i forhold til fakturaoppfølging. Styret vil oppfordre alle til å behandle heisene pent. Særlig dørene er meget følsomme, og hvis man prøver å holde igjen døren fysisk vil dette lett føre til at heisen kan stoppe. Husk å låne heisnøkkel hvis det skal transporteres mye.
Følgende personer har heisnøkkel:

6a: Marit og Aslak Tonna, 5 etg
6b: Hilde Eide, 8 etg
8a: Trond Sivertsen 5 etg
10a: Per Eivind Larsen, 3 etg
10b: Anne Røberg, 6 etg
12a: Yngvar Veiborg, 5 etg
12b: Erik Øverland, 3 etg
16b: Ewa Freund, 5 etg

Det mangler kontaktpersoner i 8b, 14a, 14b og 16a. Fint hvis noen kunne melde seg.

Heisalarmtelefonen fungerer elektronisk. Hvis man trykker på knappen, og holder den inne i minst 5 sekunder, skal det opprettes 2 veis taleforbindelse med vaktsentralen. Parallelt med dette går det en elektronisk melding til OTIS om heisstans. Det vil selvfølgelig ta litt tid før hjelp kommer fordi det tar tid å kjøre fra vaktsentralen til Sogn Terrasse. Styret har også fått opplæring i å evakuere heisen, slik at de kan kontaktes ved slike tilfelle.

Vi minner om at sameiere som ved heisstans uten personer som sitter fast i heisen rekvirerer service på kveldstid og i helger, selv vil bli fakturert for kostnadene knyttet til dette. Det er bare styret som har fullmakt til å rekvirere servicepersonell, utenom normal arbeidstid.

Peisservice
Sesongens peisservice er fremskyndet i år og vil finne sted fra tirsdag 30.9 og 1., 2. og 6.10. Det vil bli hengt opp lister med tildelt tid. Hvis tiden ikke passer, vennligst bytt med en annen sameier på listen. Ta eventuelt kontakt med peisservice for individuell avtale hvis ingen av tidspunktene er mulige. Styret minner om at peisservice er obligatorisk. De som har annen type peis må selv sørge for å levere dokumentasjon på utført service til styret. Service utføres av sikkerhetsgrunner selv om peisen ikke har vært i bruk (jfr. Sameiets vedtekter). For spørsmål vedrørende service, kontakt styret via mail: styret@sognterrasse.no eller ring Trond Sivertsen (9186 7769) som er ansvarlig for organiseringen. Peisselskapet vil også avlese gassmålerne som grunnlag for årets gassavregning.

Vel møtt på dugnad!

Med vennlig hilsen
Styret Sogn Terrasse Boligsameie