Styret i Sogn Terrasse Boligsameie 2009/2010:

Ove-Henning Morthen - styreleder (12B): 9599 9201 Økonomi og regnskap. Oppfølging av reklamasjoner og garantier.

Ewa Freund - nestleder (16B): 9580 4939 Ansvar for nettsiden www.sognterrasse.no inkl besvarelse av skriftlige henvendelser. Styret kan kontaktes på mail: styret@sognterrasse.no

Hilde Eide - styremedlem (6B): 4824 3096 Referater og informasjonsskriv. Oppfølging av avtaler.

Per Eivind Larsen - styremedlem (10A): 9323 3595 Ansvar for utskifting av sylinder hvis nøkkel er brukket samt HMS- og brannansvarlig. (Sameiere bestiller nye nøkler hos forretningsfører Ian Johnsen - johnsen@bd.no).

Trond Sivertsen - styremedlem (8A): 9186 7769 Kontaktperson vedr Canal Digital. Garasjeport og programmering av garasjeåpner.

Eva Staalstrøm - styremedlem (6A) 9881 3998 Ansvar for peiskontroll og naboforhold (trafikk, utbygging)

Styret setter pris på henvendelser via nettsiden "kontakt oss". For hastesaker kan det ringes. Styret minner også om at henvendelsene bør gjelde sameiets fellesarealer. Den enkelte sameiers leilighet er eget ansvar.

Ny forretningsfører
Som alle sameiere er informert om er Brækhus Dege Eiendom AS ny forretningsfører for sameiet fra 1.4.09. Sameiets forvaltningskonsulent er Ian Johnsen, johnsen@bd.no, telefon 22239090. Nøkler bestilles også her. Leietakere gjøres oppmerksom på at det bare er sameier som kan bestille nøkler.

Oppgradering av uteområdet
Det er planlagt 2 dugnader, en tirsdag 28. April og en onsdag 6. Mai. Styret håper så mange som mulig kan møte opp.
Det blir også i år anledning til å kaste privat søppel i containerne. Håper alle bruker anledningen til å kaste gammelt skrot som har samlet seg i garasjen og boder etc.
Styret håper å inngå en avtale med elever fra Hvam videregående skole, som kan stenlegging og skråningsutbedring som prosjekt. Det vil ta noe lenger tid enn hvis man hyrer inn et profesjonelt firma, men vil bli betydelig billigere for sameiet.

Melding fra Selvaag Kundeservice ved utbedringsarbeider i forbindelse med fuktskadet gips bak fasadeplater:
I mai 2008 ble det avdekket fuktskader på gipsplater og isolasjon, enkelte steder, under fasadeplatene over inngangspartiene. Etter tester/kontroller er det derfor besluttet å utbedre/bytte ut fuktskadet gips/isolasjon under disse.
Selvaagbygg vil i den forbindelse igangsette utbedringsarbeidene mandag 27. april.
Det vil bli satt opp stillaser over inngangspartiene. Mest sannsynlig vil vi jobbe med to lag, slik at det jobbes parallelt over to inngangspartier.
Jobben vil bestå i å fjerne fasadeplater for inspeksjon, evt. rengjøre/bytte gipsplater/isolasjon der det anses nødvendig. Dette vil bli vurdert fortløpende.
Når det gjelder fremdrift avhenger dette av hvor mye som må rengjøres/byttes. Mest sannsynlig vil utbedringsarbeidene være sluttført i løpet av juni.
Arbeidene vil bli utført i tidsrommet 7:00 – 16:00 – mandag til fredag.
Det vil i denne perioden bli lagret en del byggemateriell, samt containere for avfallshåndtering på området. Det vil også forekomme noe støy i denne perioden.
Vi håper derfor på beboernes forståelse og tålmodighet i forbindelse med disse arbeidene.
Kundeservice, as Selvaagbygg Løren, 20. april 2009

Videre opplyser Kundeservice at ringetablåene er utbedret og at de så snart som mulig kommer tilbake med status vedrørende lekkasjen i garasjen.

Vel møtt på dugnad!
Med vennlig hilsen
Styret Sogn Terrasse Boligsameie